joi, 5 februarie 2015

Cum sa iti organizezi mai eficient vacantele


   Inca de la inceput tin sa va precizez ca tot ceea ce veti citi mai jos,regulile pe care le veti citi fac parte din modelul propriu si experinta proprie privind organizarea vacantelor,oriunde doresti si oricand.
   Am realizat de cativa ani ca daca doresti sa intelegi lumea si vrei sa vezi mai atent lucrurile care se petrec chiar langa tine,atunci trebuie sa calatoresti"contra curentului".Contra curentului,inseamna, in viziunea mea:
1.Sa nu frecventezi aceleasi locuri in care ai mai fost de 100 ori si unde se duc sigur toti;
2.Incearca pe cat posibil sa iti organizezi o plecare pe an, intr-un loc nou,intr-un loc unde nu ai mai fost;
3.Cauta pe internet locul unde planuiesti sa iti petreci vacanta;cauta detalii despre ceea ce poti sa vizitezi in imprejurimile locatiei;
4.Daca planuiesti sa petreci chiar si 1 noapte in acel loc ,cauta din timp cazare si nu lasa niciodata pe ultimul moment.
5.Calculeaza bugetul pentru fiecare categorie in parte:buget pentru cazare;
- buget pentru transport;
- pentru iesit la restaurant(daca esti fan);
- buget pentru plimbare,suveniruri;
5.Pentru cazare in Romania eu folosesc mereu turistinfo.ro (si nu fac reclama);gasesti acolo hoteluri,pensiuni apartamente la preturi accesibile.
6.Pentru cazare in afara Romaniei am folosit pana acum si sper ca si de acum inainte: booking.com .Acolo gasesti unele hoteluri sau pensiuni unde poti sa faci rezervarea pe loc si platesti cand ajungi la locatie.ATENTIE!sunt si hoteluri sau pensiuni care cer achitare de avans sau plata pe loc prin card bancar,dar tot ce trebuie sa faci este sa alegi ofertele inteligente,cele care au precizat ca au anulare gratuita si poti sa platesti mai tarziu.
7.Asigura-te ca vrei sa calatoresti cu trenul ,cu masina personala sau cu avionul(unde este cazul).
8.Bilete de avion poti sa gasesti pe site-uri de specialitate,dar ai grija sa le cauti din timp.Cu cat cauti mai aproape de data plecarii cu atat sunt mai scumpe.(in unele cazuri).
 Un lucru pot sa va spun:plecare in Budapesta noi am facut-o cu masina personala si sincer va spun ca nu am regretat.Am cautat cu cateva luni inainte  bilet de avion ,dar am considerat ca nu este avantajos,deoarece tot ce gaseam avea escala.(Pana la urma ca sa ajung in Budapesta nu imi trebuie escala in Berlin sau Paris sau Roma;singurul zbor direct era cu compania romaneasca Tarom si pretul era destul de mare pentru un Pasager dus-intor -in jur de 200 euro).Desigur exista si cazuri in care trebuie sa urmaresti promotiile companiilor aeriene si poti sa ai noroc sa gasesti mai ieftin bilet.(dupa noroc)


  In tot ceea ce am organizat pana acum:concedii,plecari de weekend,plimbari prin apropierea orasului(atunci cand nu a fost timp de un drum cu o durata mai mare) pot sa va spun ca m-am documentat inainte si rezervarile pentru cazari,avion le-am facut cu cel putin 4-5 luni inainte.
O sa mai revin si in alte postari cu ponturi care sa va ajute sa aveti vacantele ,concediile mult visate.

Astept pareri si comentarii  sau adaugari la ceea ce am scris mai sus.Sunt deschisa la pareri diferite sau ponturi noi,mai ales daca ele vin din experintele traite de fiecare in parte.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu